TechTrade

Supporttekniker

Gillar du kundkontakt och att hjälpa människor? Motiveras du av tekniska utmaningar? Då är denna supportroll hos TechTrade något för dig!

TechTrade stödjer vårdföretag i olika IT-relaterade frågor. Vi är IT-avdelning hos en rad olika verksamheter såsom vårdcentraler, husläkarmottagningar, specialistläkarmottagningar, barnhälsovård, mödrahälsovård, hemsjukvård, rehab och psykiatri. Vårt mål är att skapa tid för vårdpersonalen så att de kan ägna sig åt sitt viktiga arbete. Vi stöttar våra kunder i deras egna digitaliseringsresa. Vi behövs för dem och vi behöver bli fler för att möta vårdens behov. Och vi hoppas såklart att du är en av de som vill vara med i vår spännande tillväxt. 

Om rollen

Rollen på TechTrade som supporttekniker är utvecklande, utmanande och lärorik. I rollen som supporttekniker kommer du dels att sitta i TechTrades servicedesk och ta emot ärenden som kommer in från våra kunder och du kommer även att åka ut till kunderna på plats och agera onsite-tekniker. Tjänsten är därför en bred och rolig roll där du får möjlighet till variation i din vardag och hjälpa användare både via telefon, mail, remote och ute på plats.

Ärenden som kommer in i servicedesken är varierande och allt ifrån traditionella IT-supportärenden till ärenden som rör vårdspecifika system och applikationer. När du åker ut onsite handlar det om hårdvaruinstallationer och felsökning som inte kunnat göras på distans.

I den här rollen får du möjlighet att vara med i olika införandeprojekt där du hjälper till med etableringen av våra tjänster samt undervisar nya användare i hur de använder TechTrades kundcenter. Du hjälper även till vid migreringen från kundens befintliga infrastrukturmiljö till TechTrades miljö, genom att stötta driftteknikerna med frågor som rör klientdelarna.

Din profil 

Vi söker dig som är driven, engagerad och som vill utvecklas inom IT. Hos TechTrade supporterar man användare inom vården, vilket ställer krav på att du som person är pedagogisk, prestigelös och anpassningsbar. Då rollen är bred är det viktigt att du är självgående och strukturerad. När du är ute hos kunderna är du TechTrades ansikte utåt, varför det är av största vikt att du är service minded, utåtriktad och gillar att prata med människor. Du ska hantera svenska i tal och skrift och vara bra på att formulera skriftliga instruktioner. 

Vi vill också att du har någon form av IT utbildning och/eller har arbetat som supporttekniker i något år och är sugen på nästa steg! Det är bra om du tidigare arbetat i en liknande blandad supportroll och har erfarenhet av både onsite ute hos kund och vana av att sitta i en servicedesk. Men det viktiga är att du jobbat som supporttekniker i någon form och att du är driven och vill utvecklas!

Tekniker som du behöver ha arbetat med:

  • Klient OS (Windows 7 och senare versioner)
  • Active Directory
  • Officepaketen (O365) inklusive mejlhantering
  • Grundläggande nätverkskunskaper
  • Det är meriterande om du har erfarenhet inom vården på något sätt och om du har jobbat med Mac OS.

Vem är du?

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror du

  • är prestigelös, flexibel och kreativ
  • är självständig och driven
  • är serviceinriktad och kommunikativ
  • är nyfiken och modig
  • är noggrann och strukturerad
  • hanterar svenska flytande och engelska i tal och skrift 
  • innehar B-körkort

Varför TechTrade?

Vi erbjuder en utvecklande roll med karriärsmöjligheter. Vårt huvudkontor ligger idag i nya fräscha lokaler i Kista med närhet till både tunnelbana och pendeltåg. Du kommer till ett företag i en mycket spännande tid och får vara med tidigt i vår snabba tillväxt. Vi arbetar i ett öppet klimat och vi har korta beslutsvägar. Du kommer aktivt kunna påverka vår utveckling och vara med och utforma vår framtid. Hos oss hjälps alla åt, högt som lågt, för att på bästa sätt leverera det viktigaste av allt – positiva kundupplevelser. 

Anställning: heltid, sex månaders projektanställning, med stora möjligheter till förlängning

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via jobb@tti.se.

Vi ser fram emot att få veta vem du är och varför du är rätt person för oss. Skicka ditt CV och personliga brev till jobb@tti.se. Urval sker löpande.